CFX Artist - VFX Division

Cinesite

View: 189

Update day: 12-06-2024

Location: Montreal Québec

Category: Marketing / PR Arts / Design

Industry: Culture Entertainment

Job type: Temporary, Contract

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Job content

Une version française va suivre

Under the supervision of the Head of Animation and the senior CFX Artist, the CFX artist will set up and run hair, cloth and muscle simulations for use in multiple projects. Responsibilities will include research and development of cloth set-ups and creating believable cloth simulations for both moving characters and inanimate objects within assigned shot work. Creating grooms for characters as well as providing dynamic hair sims during production. Creating muscle setups and sims using Ziva software. You will also be required to create general show-related effects and shot finaling.

Your Role:
  • Generate cloth effects and general show-related effects as required, including Maya, and/or Xgen, nCloth.
  • Generate Grooms and Hair effects using Houdini and/or Xgen
  • Work with your immediate team and with the senior artist, HoD, CG Supervisors and production team on a show to meet deadlines for delivery.
  • Create muscle, facia, and skin sims for creatures using Ziva.
  • Work with the different departments (FX, Lighting, Compositing) to ensure a high-quality final look.
  • Provide shot finaling on organic creatures.
  • Develop new tools for productions as required.

We’d like to talk to you if you have the following:
  • At least 3 to 5 years of experience in a similar position working in Feature film, visual effects of advertising.
  • Production experience with Maya, nCloth, XGen, Houdin, Zivai or similar technology.
  • Thorough understanding of simulation techniques and technologies relating to effects and basic understanding of rigging, modelling and geometry deformers.
  • Creation of scripts with MEL, VEX, Python, basic C Shell scripting, Perl, C++ and development of tools considered an asset.
  • Familiarity with various operating systems (e.g. Linux, Windows).
  • Working knowledge of Arnold or other Render engines.
  • Strong problem-solving skills and attention to detail.
  • Ability to work well within a team and to solve shot-specific issues independently.
  • Strong communication skills in English, bilingualism is an asset.
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Sous la supervision du chef de l’animation et de l’artiste CFX senior, l’artiste CFX configurera et exécutera des simulations de cheveux, de tissu et de muscles qui seront utilisées dans plusieurs projets.
Les responsabilités comprennent la recherche et le développement de configurations de tissu et la création de simulations de tissu crédibles pour les personnages en mouvement et les objets inanimés dans le cadre des plans de travail assignés. Créer des grooms pour les personnages et fournir des simulations de cheveux dynamiques pendant la production. Création de setups et de simulations de muscles à l’aide du logiciel Ziva. Vous devrez également créer des effets généraux et finaliser les plans.

Votre rôle :
  • Générer des effets de tissu et des effets généraux, selon les besoins des projets, en utilisant Maya, et/ou Xgen, nCloth.
  • Générer des effets de groom et de cheveux à l’aide de Houdini et/ou Xgen.
  • Travailler avec votre équipe immédiate et avec l’artiste senior, le Chef de département, les superviseurs CG et l’équipe de production des projets pour respecter les délais de livraison.
  • Créer des simulations de muscles, faciales et de peau pour les créatures en utilisant Ziva.
  • Travailler avec les différents départements (FX, Lighting, Compositing) pour assurer un look final de haute qualité.
  • Assurer la finalisation des plans sur les créatures organiques.
  • Développer de nouveaux outils pour les productions, selon les besoins.

Nous aimerions vous parler si:
  • Au moins 3 à 5 ans d’expérience dans un poste similaire dans le domaine du long métrage, des effets visuels ou de la publicité.
  • Expérience de la production avec Maya, nCloth, XGen, Houdini, Ziva ou une technologie similaire.
  • Compréhension approfondie des techniques et technologies de simulation liées aux effets et compréhension de base du rigging, de la modélisation et des déformateurs de géométrie.
  • Création de scripts avec MEL, VEX, Python, script C Shell de base, Perl, C++ et développement d’outils considérés comme un atout.
  • Familiarité avec divers systèmes d’exploitation (par exemple, Linux, Windows).
  • Connaissance pratique d’Arnold ou d’autres moteurs de rendu.
  • Solides compétences en matière de résolution de problèmes et souci du détail.
  • Capacité à travailler au sein d’une équipe et à résoudre de manière autonome des problèmes spécifiques à un plan.
  • Solides compétences en communication en anglais, le bilinguisme est un atout.

    Location

    Montreal, Quebec

    Department

    CFX

    Employment Type

    Fixed Term

    Minimum Experience

    Mid-level

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Deadline: 27-07-2024

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